הפרעות שינה

הפרעות שינה - לישון בנחת ולהתעורר מלאים

״לפי הצורך בשינה ובאהבה למד אני שהנני בן תמותה״/ אלכסנדר מוקדון

השינה היא צורך בסיסי שלנו כיצורים חיים…

זו היא פעולה חיונית לנו לבריאות הגוף והנפש, כמו אכילה ושתייה, ולרוב מושפעת מפעילותנו במהלך היום. על אף החשיבות הרבה של השינה, הידע עליה עוד עמום יחסית ונושאים רבים אודותיה הם עדיין מצויים בערפל – המחקר והלמידה אודותיה, ממשיך ללא הפסקה.
פעמים רבות אנו מסיקים כי שינה מרובה היא טובה, כלומר ככל שאנו ישנים יותר – הרי זה משובח. אמנם היעילות של השינה אינה טמונה במשך השעות, אלא גם באיכות השינה ובדפוסי השינה שלכם.
התעוררות במהלך הלילה, הרגשה או אי הרגשה של מלאות בעת ההתעוררות, משך זמן ההירדמות ועוד – הם פרמטרים אשר יכולים להעיד על טיב השינה שלכם.

לילות בלי שינה

רבים מאיתנו מכירים בוודאי את המושג ״לילה לבן״ ואת ההשפעות שלנו על בשרנו. עייפות גדולה, קושי לתפקד, עצבנות, חוסר ריכוז ועוד, הן רק חלק מההשפעות הנלוות ללילה בלי שינה. כשהדבר הופך לדפוס קבוע ומספר הלילות לבנים הולך ומתגבר, הפרעות השינה פוגעות באיכות החיים, בתפקוד היומיומי ובבריאות – הפיזית והנפשית.  הפרעות שינה רווחות בקרב 25% מהאוכלוסייה, והן בעלות ספקטרום רחב של עוצמות – חלקן טומנות בחובן קשיי שינה קלים, מזדמנים ולא קבועים וחלקן עלולות לעורר מצוקה של ממש.

שינה היא קריטית לבריאות הגוף והנפש

שינה שאינה חלקה וממלאת, יכולה להיות מעבר למתסכלת ומעייפת, אלא עלולה להביא בעיות של ממש… השמנה, כאבי ראש, יתר לחץ דם וסיכון לאירועים מוחיים הם רק חלק מההשלכות שבעיות שינה עלולות להביא עימן. לצד אלו, בפן הפסיכולוגי בעיות שינה יכולות לתרום להיווצרות דיכאון, נטייה לעצבנות, קשיי ריכוז וירידה בחשק ובתפקוד המיני ועוד.

הצורך בכיבוי המחשבות

הפרעות שינה עלולות להיגרם ממגוון רב של גורמים, ביניהם גיל מתקדם, שינויים הורמונליים כמו היריון, בעיות בריאותיות ועוד, כאשר אחד הגורמים השכיחים ביותר להיווצרות הפרעות שינה הוא לחץ נפשי. אנשים רבים אשר מוצפים בסטרס במהלך השגרה שלהם, עלולים להרגיש עייפות קשה ובאותה נשימה לא יצליחו להירדם, ויתהפכו זמן רב במיטה – שקועים במחשבות או בחרדות.
השינה נועדה לבצע מעין אתחול למוח, מסייעת להפרשת חומרים חיוניים לבניית הגוף, עוזרת ללמידה ולזיכרון לעבור תהליכי עיבוד, למלא את מצבורי האנרגיה בגוף שלנו ולהעניק לנו שקט ומנוחה. כדי להיכנס למצב הירדמות ושינה עמוקה, אנו זקוקים ״לכבות את המוח״, להירגע ולהרפות, אמנם כאשר אנו טרודים, אנו מתקשים מאוד להירדם ולזכות בשינה איכותית.
שאלו את עצמכם…
האם אתם מתקשים להירדם באופן גורף?
האם אתם מתעוררים פעמים רבוץ במשך הלילה?
האם השינה שלכם אינה נינוחה ושלווה?
האם אתם קמים באופן טבעי מוקדם מאוד?
האם אתם חווים עייפות כרונית במהלך היום?
החדשות הפחות טובות הן, שאם עניתם על הרבה מהשאלות לחיוב, ייתכן כי אתם סובלים מהפרעת שינה. החדשות הטובות הן – שאינכם צריכים לחוות זאת ושיש לכך פתרון!

״זה רק ילך ויסתדר, מחר בבוקר נתעורר ליום חדש נפלא״

מחשבות טורדניות, פחדים, חרדות ומתח נפשי (הנובעים לא פעם מאורח חיים עמוס) הם נחלתם של רבים מאיתנו ומונעים מאיתנו להרפות את המוח כדי להירדם. במהלך 20 שנותיי כמטפל גוף ונפש, אספתי לסל הכלים הטיפוליים שלי את הטכניקות והשיטות היעילות ביותר שנוכחתי לראות את האפקט המיטיב שלהן. ביניהן השטיפה האנרגטית של ד״ר נאדר בוטו ותמציות פרחי באך, אשר מאפשרות עבודה על מצבי מתח וחרדה, מודעים או שאינם מודעים, דרך שחרור החסימות שיוצרות חוויות שליליות מהעבר ומשפיעות על מצב השינה.
במפגש עם המטופלים שלי, ליקטתי את המיטב ודייקתי את שיטת העבודה שלי עד אשר פיתחתי טיפול ייחודי, המסייע לשחרור הלחצים, הזרמת חמצן ותחושה קלילה וטובה – שיטת free flow.
דרך הטיפול שלי, אני מדריך את המטופל לנשום באופן מלא יותר, כך שהריאות יתמלאו בחמצן טרי שיגיע לכל התאים בגוף. יחד עם תרגילי נשימה ייחודיים שאני מלמד לטובת המשך התרגול בבית, הטיפול מסייע לחיבור הגוף והנפש לחוות רוגע ושלוה, למען חיים מיטיבים יותר, הירדמות קלה יותר ושינה איכותית יותר.

״אדם מאושר הוא מי שמוצא בהנאה בעת היקיצה את מי שהוא רוצה להיות״/ פול ואלרי

אני מזמין אתכם אליי לקליניקה – בואו להתמסר לחוויה מרפאת ומשחררת, בעזרתה תצליחו להירדם בנחת, לישון טוב ולהתעורר כשאתם מלאים באנרגיה ובמוטיבציה ליום חדש.

טיפ לשינה:

רוצים לישון טוב יותר? לפני שהולכים שהולכים לישון כדאי לתרגל רבע שעה נשימות בקצב של שש נשימות בדקה . זה יכול לסייע בהרגעת הגוף ובהכנה לשינה שלווה ורגועה.
מעל חמש שנים לא ידעתי מה זה לישון טוב

"היי הגעתי אליך עם בעיית שינה .לא הייתי מצליח להירדם בלילה היה לוקח לי הרבה זמן. הייתי מאוד לחוץ ולא הייתי רגוע בכלל. הגעתי אליך אליהו ספיר למען האמת הייתי סקפטי לגבי הטיפול. מעל חמש שנים לא ידעתי מה זה Continue Reading

<< הקודם
הבא >>