הפרעות שינה

הפרעות שינה - לישון בנחת ולהתעורר מלאים

כל אחד מאיתנו מכיר את המושג הזה “לילה לבן” ואיך אנו מרגישים ביום שאחרי…עייפות גדולה, קושי בתפקוד, עצבנות, חוסר ריכוז ועוד.

הרבה אנשים סובלים מבעיות שינה באופן יומיומי ואיכות חייהן נפגעת עקב כך.
הפרעות שינה יכולות להתבטא במספר אופנים:

  •  קושי בהירדמות
  • התעוררויות מרובות במשך הלילה
  • הרגשת חוסר שקט בשינה
  • יקיצה מאוד מוקדמת
  • עייפות כרונית במשך היום
  • ועוד.

שינה היא אחד מהצרכים הבסיסיים שלנו! כמו מזון ושתייה.

אנחנו ישנים במצטבר כמעט שליש מתקופת חיינו.

תפקיד השינה הוא קריטי בחיינו על מנת שנוכל לתפקד באופן תקין הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי והרגשי.

הפרעות שינה יכולות להיגרם ממספר גורמים כמו גיל מתקדם, שינויים הורמונליים אצל נשים, בעיות בריאותיות, מחלות נפש כמו דכאון ועוד.

מחקרים רבים מראים כי לחץ נפשי הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר להפרעות שינה.

בזמן השינה אנו בעצם מבקשים “לכבות את המוח” על מנת ליצור שקט נפשי כדי להיכנס למצב הירדמות ושינה רגועה ועמוקה.

כאשר אנו טרודים במשך היום ולפני השינה במחשבות, פחדים, חרדות ומתח נפשי (הנובעים לא פעם מאורח חיים עמוס) אנו לא מצליחים לאפשר לעצמנו להירגע ולזכות בשינה איכותית וללא הפרעות.

איך הטיפול שלי יכול לעזור בהפרעות שינה?

בטיפול שבניתי הנקרא free flow אני שם דגש קודם כל על עניין הנשימה.

אני מלמד את המטופל לנשום באופן יותר מלא כך שיותר חמצן יגיע לתאים בגוף, בליווי תרגילי נשימה שאני נותן לתרגל בבית הגוף והנפש יחוו רוגע ובכך לאפשר לאדם הירדמות ושינה יותר טובים.

כמו כן אני משלב טכניקות טיפול כמו שטיפה אנרגטית ופרחי באך, אשר מאפשרים לעבוד עם המטופל על מצבי המתח והחרדה בין אם הם במודע או לא במודע, להשתחרר מהם ברמה הרגשית והנפשית ובכך להשפיע על מצב השינה.

טיפ לשינה:

רוצים לישון טוב יותר? לפני שהולכים שהולכים לישון כדאי לתרגל רבע שעה נשימות בקצב של שש נשימות בדקה . זה יכול לסייע בהרגעת הגוף ובהכנה לשינה שלווה ורגועה.

מוזמנים לקרוא מכתבים של מטופלים בנושא:

מעל חמש שנים לא ידעתי מה זה לישון טוב

"היי הגעתי אליך עם בעיית שינה .לא הייתי מצליח להירדם בלילה היה לוקח לי הרבה זמן. הייתי מאוד לחוץ ולא הייתי רגוע בכלל. הגעתי אליך אליהו ספיר למען האמת הייתי סקפטי לגבי הטיפול. מעל חמש שנים לא ידעתי מה זה Continue Reading

<< Prev
Next >>