פוריות

פוריות וכניסה להריון

פוריות וכניסה להריון אליהו ספיר

בעידן של היום הרבה נשים פוגשות קושי בכניסה להריון. התהליך יכול להיות קשה ומתסכל, רצוף באכזבות ובתהליכים רפואיים מלחיצים שעלולים ליצור קשיים בין בני הזוג ולהשפיע לרעה על התפקוד היום יומי. לחץ רב יכול להשפיע לרעה על הקליטה. לכן חשוב שהגוף יהיה רגוע, בריא, ומוכן לקבל את העובר.

הנה ארבע דברים מועילים שאתן יכולות לעשות בבית:

1) תזונה נכונה 

חשוב לזכור כי תזונה בריאה ונכונה מעלה את הסיכוי להריון. חשוב להפחית בצורה משמעותית אכילת מוצרי חלב ופחמימות זמינות ,ולהקפיד לצרוך דגנים מלאים, ירקות ופירות, ועלים ירוקים המכילים נוגדי חמצון ,ברזל, מינרלים, סידן, מגנזיום, אבץ, ואשלגן החשובים לגוף. חשוב גם להפחית בצורה משמעותית אכילת סוכרים, ממתקים ומלח, ולצרוך מאפים מקמח מלא כמה שאפשר.

2) התעמלות

שגרת החיים שלנו מאלצת אותנו לבלות שעות רבות בישיבה. במשרד, בנסיעה במכונית לעבודה ומהעבודה וגם במשך השהות בבית. שעות רבות של ישיבה גורמות לאגן להיות בסטגנציה ותקיעות משום שמעט מאוד דם זורם לכיוונו. לכן חשוב לעשות הרבה פעילות גופנית, במיוחד כזאת שכוללת תזוזה של האגן כמו פילאטיס, trx, ויוגה.

3) היפטרי מהלחץ

ללא ספק הקושי להיכנס להריון אינו מרגיע והתעניינות של הסביבה לא מוסיפה לתחושת הלחץ הגדל. חשוב לזכור כי לפי הרפואה סינית יש קשר ישיר בין הלב לבין הרחם. לכן תרגול של מדיטציה אפילו כמה דקות ביום יכול מאוד להרגיע ולתרום בקידום ההיריון, ולנסות להתמקד בדברים שעושים לך טוב ומרגיעים אותך כמה שאפשר. 

4) טיפול בטראומה

ישנו קשר ישיר בין זיכרון ריגשי לכניסה להריון, ולכן במידה וחוויתם חוויה טראומטית, במיוחד כזו שלא עובדה כמו שצריך, אותה חוויה עלולה לחבל בניסיונות שלכם. לכן חשוב לפתוח את הפצעים מן העבר, עד כמה שזה יכול להיות מורכב ולא פשוט, ולנסות להתמודד איתם בשביל למקסם את הרוגע ותחושת השלווה בגוף ובנפש. מומלץ לא להתמודד עם העול הזה לבד, ולהיעזר במטפל, בבן או בת הזוג, ובאנשים הקרובים אליכם.

 

ולסיום, על מנת לאפשר לקליטה של העובר והריון תקין כדאי לעבור גם ניקוי אנרגטי לצד טיפולי פוריות. שחרור גופני ורגשי בזמן שכזה הוא לא פחות חשוב, ועוזר להתכונן לנס המיועד. שיטת הfree flow שלי תעזור לגוף ולנפש שלכן להיות רגועים יותר ולעזור לכם בזמן התהליך.  

 

 

 

מוזמנים לקרוא מכתבים של מטופלים בנושא:

עברתי התעללות מינית בגיל 4
  • "אני רוצה לשתף בחוויה טראומטית שקרתה לי בהיותי ילדה.
    הייתי ממש קטנה בת כ 4 או 5 שנים כשעברתי התעללות מינית מאדם זר בסיטואציה שהיתה קצרה אך השאירה בי צלקת לכל חיי.
    הצלקת נשארה שם במהלך ובמשך כל השנים. הסוד נשאר בתוכי עם תחושת חוסר האונים הבושה והכאב.
    עברתי  טיפול פסיכולוגי והנושא עלה תוך כדי כל שאר הדברים ששיחזרתי בחיי וחשבתי שבעצם העלאת הנושא והדיבור עליו אני מנקה מתוכי חלק מהקושי .
    בהמשך חיי אפילו שיתפתי את בן זוגי במה שעברתי ובטראומה שחוויתי וגם זה היה סוג של התנקות.
    התגרשתי (לא בגלל זה כמובן) והלכתי שוב טיפול פסיכולוגי שבסופו שוב עלתה הנקודה הזו בעברי כדבר מאוד משמעותי בהתנהלות של חיי הבוגרים והזוגיים.
    בין היתר לא יכולתי ללדת למרות שעל פניו לא היתה בעיה פיזיולוגית נראית לעין
    הגעתי לטיפול לאליהו ספיר לשחרר את הגוף מהמתחים של התקופה האחרונה כשללא מילים רק ע"י האינטואיציות המדהימות שלו וביכולת והרגישות שלו שיתפתי אותו באותה חוויה נוראית.
    אליהו הוביל את הטיפול בשקט ובעדינות שבו וביכולת שלו הרגשתי איך אני מסוגלת ורוצה להקיא לזעוק ולשחרר מתוכי את החוויה הקשה ולקבל את עצמי מחדש נקיה מהגוש הנוראי שחנק את גופי ואת חיי.
    אני משתפת בסיפורי כיוון שאני יודעת שישנן אלפי נשים ומן הסתם גם לא מעט גברים שעברו חוו התעללות מינית כזו או אחרת ובעצם אותה חוויה קשה מנהלת את חיינו ואינה מאפשרת לנו להגיע למיצויי היכולות התחושות ובמקרה שלי אולי גם את האפשרות ללדת
    אני מברכת כל אחת להסתכל במראה ולאמר די!!! מגיע לי חיים מלאים נקיים בלי אותם צללים המלווים את חיי
    לחיות באור ובשלמות עם הגוף והנשמה ולזכות בהורות לילד
    תודה לך אליהו ספיר ותודה לילדה הקטנה שבי שאמרה די !!!
    אני יכולה לחיות את חיי ואני מחליטה ויכולה להיות כל מה שרק אבחר
    אני, תמיד בוחרת באהבה
    שנה חדשה של התחלות והחלטות חדשות"
    חגית 48, תל אביב
<< Prev
Next >>

אשמח לעזור, צרו עימי קשר:

    בעידן של היום הרבה נשים פוגשות קושי בכניסה להריון. התהליך יכול להיות קשה ומתסכל, רצוף באכזבות ובתהליכים רפואיים מלחיצים שעלולים ליצור קשיים בין בני הזוג ולהשפיע לרעה על התפקוד היום יומי. לחץ רב יכול להשפיע לרעה על הקליטה. לכן חשוב שהגוף יהיה רגוע, בריא, ומוכן לקבל את העובר.

     

    הנה ארבע דברים מועילים שאתן יכולות לעשות בבית:

     

     1) תזונה נכונה 

    חשוב לזכור כי תזונה בריאה ונכונה מעלה את הסיכוי להריון. חשוב להפחית בצורה משמעותית אכילת מוצרי חלב ופחמימות זמינות ,ולהקפיד לצרוך דגנים מלאים, ירקות ופירות, ועלים ירוקים המכילים נוגדי חמצון ,ברזל, מינרלים, סידן, מגנזיום, אבץ, ואשלגן החשובים לגוף. חשוב גם להפחית בצורה משמעותית אכילת סוכרים, ממתקים ומלח, ולצרוך מאפים מקמח מלא כמה שאפשר.

      

     2) התעמלות

    שגרת החיים שלנו מאלצת אותנו לבלות שעות רבות בישיבה. במשרד, בנסיעה במכונית לעבודה ומהעבודה וגם במשך השהות בבית. שעות רבות של ישיבה גורמות לאגן להיות בסטגנציה ותקיעות משום שמעט מאוד דם זורם לכיוונו. לכן חשוב לעשות הרבה פעילות גופנית, במיוחד כזאת שכוללת תזוזה של האגן כמו פילאטיס, trx, ויוגה.

        

    3) היפטרי מהלחץ

    ללא ספק הקושי להיכנס להריון אינו מרגיע והתעניינות של הסביבה לא מוסיפה לתחושת הלחץ הגדל. חשוב לזכור כי לפי הרפואה סינית יש קשר ישיר בין הלב לבין הרחם. לכן תרגול של מדיטציה אפילו כמה דקות ביום יכול מאוד להרגיע ולתרום בקידום ההיריון, ולנסות להתמקד בדברים שעושים לך טוב ומרגיעים אותך כמה שאפשר. 

    4) צמחי מרפא

    במשך אלפי שנים נוהגים ברפואה הסינית לטפל בבעיות הורמונאליות ופוריות בעזרת שימוש צמחי מרפא. ישנם צמחים רבים בהם אפשר להשתמש כדי לשפר את סדירות הביוץ, עיבוי רירית הרחם והאיזון ההורמונאלי. בין הצמחים החשובים לשיפור הפוריות הם שורש האנג’ליקה, שיח הברהם, ג’ינסנג סיבירי, ג’ינסנג אמריקאי, ושורש ויטניה משכרת, שורש המאקה, שורש הרהמניה, שורש הליקוריץ’. למרות שניתן להשיג את צמחי המרפא בחנויות הטבע והפארם, מומלץ לקבל ייעוץ ממטפל מוסמך שיתאים את הטיפול בצורה מדויקת לפי אבחנה

     

     

    ולסיום, על מנת לאפשר לקליטה של העובר והריון תקין כדאי לעבור גם ניקוי אנרגטי לצד טיפולי פוריות. שחרור גופני ורגשי בזמן שכזה הוא לא פחות חשוב, ועוזר להתכונן לנס המיועד. שיטת הfree flow שלי תעזור לגוף ולנפש שלכן להיות רגועים יותר ולעזור לכם בזמן התהליך.  

    דילוג לתוכן