כניסה להריון

בעידן של היום הרבה נשים פוגשות קושי בכניסה להריון. התהליך יכול להיות קשה ומתסכל, רצוף באכזבות ובתהליכים רפואיים מלחיצים שעלולים ליצור קשיים בין בני הזוג ולהשפיע לרעה על התפקוד היום יומי. לחץ רב יכול להשפיע לרעה על הקליטה. לכן חשוב שהגוף יהיה רגוע, בריא, ומוכן לקבל את העובר.

הנה ארבע דברים מועילים שאתן יכולות לעשות בבית:

נשימה הנכונה 

חשוב לזכור כי לנשימה יש תפקיד חשוב בחיינו ובפרט בתקופת ההריון. נשימה נכונה ומודעת עוזרת לנו במגוון דרכים: היא  "מכריחה" אותנו להיות ב"כאן ועכשיו", להניח את המחשבות והפחדים בצד, כאשר אנחנו נושמים נכון, אנו מורדים את רמת הסטרס בגוף ועוזרים לנו להיות יותר רגועים, ופחות עם תנודות חדות במצבי הרוח בעקבות שינויים הורמונליים בגוף. פעילות הנשימה באופן יותר עמוק, מלא ומודע מאפשרת ליותר חמצן להיכנס לגוף ובכך להפוך אותנו ליותר נינוחים מצד אחד, ומצד שני יותר אנרגטיים ברגעים בהם מרגישים עייפות גדולה, מצב אופייני במהלך ההריון.

מומלץ לתרגל נשימה מודעת בעזרת תרגיל הנקרא 5555: לוקחים שאיפה איטית ועמוקה על משך חמש שניות, עוצרים את הנשימה למשך חמש שניות, נושפים למשך חמש שניות, עוצרים את הנשימה למשך חמש שניות ומתחילים שוב מהתחלה, לוקחים שאיפה ועמוקה על משך חמש שניות וכו'.

תנועה

שגרת החיים שלנו מאלצת אותנו לבלות שעות רבות בישיבה. במשרד, בנסיעה במכונית לעבודה ומהעבודה וגם במשך השהות בבית. שעות רבות של ישיבה גורמות לאגן להיות בסטגנציה ותקיעות משום שמעט מאוד דם זורם לכיוונו. לכן חשוב לעשות הרבה פעילות גופנית, במיוחד כזאת שכוללת תזוזה של האגן כמו פילאטיס, trx, ויוגה.

היפטרי מהלחץ

ללא ספק הקושי להיכנס להריון אינו מרגיע והתעניינות של הסביבה לא מוסיפה לתחושת הלחץ הגדל. חשוב לזכור כי לפי הרפואה סינית יש קשר ישיר בין הלב לבין הרחם. לכן תרגול של מדיטציה אפילו כמה דקות ביום יכול מאוד להרגיע ולתרום בקידום ההיריון, ולנסות להתמקד בדברים שעושים לך טוב ומרגיעים אותך כמה שאפשר.

טיפול בטראומה

ישנו קשר ישיר בין זיכרון ריגשי לכניסה להריון, ולכן במידה וחוויתם חוויה טראומטית, במיוחד כזו שלא עובדה כמו שצריך, אותה חוויה עלולה לחבל בניסיונות שלכם. לכן חשוב לפתוח את הפצעים מן העבר, עד כמה שזה יכול להיות מורכב ולא פשוט, ולנסות להתמודד איתם בשביל למקסם את הרוגע ותחושת השלווה בגוף ובנפש. מומלץ לא להתמודד עם העול הזה לבד, ולהיעזר במטפל, בבן או בת הזוג, ובאנשים הקרובים אליכם.

ולסיום, על מנת לאפשר לקליטה של העובר והריון תקין כדאי לעבור גם ניקוי אנרגטי לצד טיפולי פוריות. שחרור גופני ורגשי בזמן שכזה הוא לא פחות חשוב, ועוזר להתכונן לנס המיועד. שיטת ה free flow שלי תעזור לגוף ולנפש שלכן להיות רגועים יותר ולעזור לכם בזמן התהליך.  

אישה בהריון