אכילה רגשית

אכילה רגשית

״במקום שיש בריאות, יש תקווה ובמקום שיש תקווה יש הכל״

בימינו, תופעה אשר הולכת ונעשית נפוצה יותר היא האכילה האוטומטית. ללא כל מחשבה מקדימה או שיקול דעת, רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו מתנחמים באוכל, בדרך כלל כתגובה לגורם חיצוני.

שאלו את עצמכם…

האם אתם מוצאים את עצמכם פותחים את המקרר מתוך שעמום?
האם אתם מסיימים לאכול מבלי ששמתם לב שאכלתם?
האם אתם אוכלים גם שלא מתוך תחושת רעב?
האם אתם ״חייבים מתוק אחרי האוכל״ או נרגעים מכעס באמצעות אוכל?
האם אתם חשים אשמה או בושה אחרי שאכלתם?
אם עניתם בחיוב… ייתכן כי אתם סובלים מאכילה רגשית.

אוכל מנחם – לטווח קצר

פעמים רבות אנו חשים בבור רגשי או הצפה רגשית שאין בכוחנו להתמודד עימם כעת, ואנו מוצאים את הנחמה באוכל שגורם הרגשה טובה יותר. כך, האכילה הופכת לכלי שאנו משתמשים בו כדי לנסות להפיג רגשות שליליים שעולים בנו, ומסייעת לטשטש תחושות של אשמה, עצב, בדידות, כעס, מתח ועוד.
הבעיה היא שהאוכל מתעכל זמן קצר אחרי, התחושה הנעימה שסיפק לנו המזון מתפוגגת, אך הבור הרגשי נשאר ואף נפער יותר. האכילה הרגשית מכניסה אותנו למעגל רגשות שלילי, כאשר האכילה עצמה גוררת שליליות נוספת ותחושות אשמה וחוסר שליטה, שאותן אנו מנסים להרגיע שוב בעזרת אוכל.

מעבר לכניסה אל מעגל האשמה

אכילה רגשית עלולה להביא עמה נזקים נוספים – טשטוש תחושות הרעב והשובע הטבעיות שלנו, נטייה להשמנה ואף גרוע מכך, הפרעות אכילה. רגשות האשם אשר עולים בעקבות אכילה שאינה מתוך רעב, עלולים לגרום לנו להרגיש צורך להעניש או ״לטהר״ את עצמנו לאחר האכילה ולהיפטר מהאוכל העודף. כשמתחילים להתרגל לעשות שימוש באמצעים להתמודדות עם התחושות השליליות, שמנוגדים לפעילות הטבעית של הגוף שלנו כמו צום, הקאות ופעילות ספורטיבית אינטנסיבית מדי, המדרון לחיים רוויי קשיים מתחיל.

להחזיר את המודעות והשליטה לעצמי

הצעד הראשון בדרך להתמודדות נכונה ובריאה עם אכילה רגשית, הוא ההכרה בכך שאכילה רגשית היא מסר – איתות למצב שאינו תקין.
טראומות מהעבר, סטרס, יחסים מורכבים, פגיעה מינית, קשיים בעבודה, פרידה מבן או בת הזוג או כל קושי אחר שמלווה אותנו בחיים, מציפים אותנו פעמים רבות בתחושות שליליות וקשות מנשוא.  תחושות אלו מעצימות את הצורך בחיפוש אחר פתרונות מהירים לתחושה טובה ולכן הרבה פעמים מפגישות אותנו עם ביצוע פעולה אוטומטית של אכילה רגשית.
זהו לא מצב שנתון לשליטתנו ולכן הוא אינו באשמתנו – עם השנים, פיתחנו את מנגנון האכילה הרגשית כדרך התמודדות להגן על הנפש שלנו מפני רגשות שליליים ולהימנע מהם. ברגע שנבין, נקבל ונסלח לעצמנו, נוכל להתפנות לחיפוש אחר דרכים נכונות להתמודד עם החוסר הרגשי והקשיים אותם אנו נאלצים לפתור.
ההחלמה מאכילה רגשית מתחילה בטיפול רגשי בראש ובראשונה – יש לפתור את הכאב הרגשי מאחוריה, ואת התחושות שמובילות אליה.

להחזיר את הגוף לאיזון – רגשי ופיזי

במהלך 20 שנותיי כמטפל, אספתי את הכלים היעילים והנכונים ביותר לדעתי, להיטיב עם החיבור בין גוף לנפש. המפגשים עם המטופלים שלי, סייעו להם לצאת לדרך חדשה וסייעו לי לדייק את הכלים הטיפוליים שברשותי.
אני מזמין אתכם לטיפול מיטיב, בשיטה שפיתחתי, לשחרור החסימות הרגשיות שיוצרות חוויות שליליות מהעבר, ועיבוד נכון יותר של המצב הרגשי. בשילוב מותאם עבורכם של שיחה, שטיפה אנרגטית להזרמה מחודשת של אנרגיה בריאה והתאמת תמציות פרחי באך, אני מסייע למטופלים שלי לחזור לאיזון רגשי הן במהלך הטיפול והן לאחריו.
הקליניקה שלי נמצאת לרשותכם – לטפל בשורש הקשיים הרגשיים ולצאת לשגרה איכותית יותר, שלא מערבת התעסקות סביב המקרר.

אני פותח לכם את הדלת לריפוי…

בואו לשחרר את הרגשות שפוערים בכם בור, ולמלא את החוסר בכלים מיטיבים, בריאים ונכונים עבורכם.

היום, שנה לאחר מכן, אני במקום שונה לגמרי.

"רציתי לכתוב כאן ופשוט לספר מה קרה לי. באתי לאליהו כי הרגשתי שאני חסומה, שאני לא מחוברת לגוף שלי, שאני לא מחוברת לרגשות שלי. למרות טיפולים פסיכולוגיים ארוכים, למרות שאני יודעת ויכולה לנתח ולהבין מצבים, הרי שהייתי מנותקת מהרגשות ומהגוף. Continue Reading

<<
>>